اجرای انواع گچبری ، تابلو و تندیس در مشهد

در خراسان رضوی ، مشهد

معرفی مرکز اجرای انواع گچبری ، تابلو و تندیس در مشهد

🔴 قدرت شجاعی

🔹 قدرت شجاعی یکی از بنام ترین فعالان در زمینه اجرای انواع گچبری ، تابلو و تندیس در مشهد می باشد که با ارائه خدمات با کیفیت به محبوبیت زیادی دست یافته است .

 

🔴 معرفی اجمالی خدمات قدرت شجاعی :

✅ انجام انواع گچبری ،گچ کاری،تابلو و تندیس

✅ با ۱۷سال تجربه کاری واکیپ ۱۵نفره

و…

 

🔸 شماره تماس  ۰۹۱۵۰۰۲۱۹۳۱

🔸 آدرس  مشهد

گچ کاری چیست ؟

گچ بری و گچ کاری هنر بریدن، کندن و کاوییدن روی گچ است که در معماری ایران جایگاه ارزشمندی دارد. انواع گچ کاری ساختمان را می توان در نقاط مختلف فضای داخلی به کار گرفت. گچ کاری سقف و گچ بری دور لوستر، گچ بری نور مخفی سقف کاذب، گچ کاری تزئینی دور شومینه ،گچ بری ستونها ،گچ بری گلویی، گچ بری های نما رومی، گچ بری آرک اپن برخی از رایج ترین گچ کاری ها در دکوراسیون منازل است. ویژگی اصلی گچ برای دکوراسیون داخلی، شکل پذیری، قدرت چسبندگی و رنگ پذیری آن است.

آمیختگی هنر با فن در این صنعت گچ بری به خوبی نمایان است. ایجاد نقوش ظریف گل و برگ و طرح های هنری تنها از عهده یک متخصص در زمینه گچبری ساخته است. کنده کاری ساده روی گچ و گچبری نقش برجسته از فضایی تکراری و کسل کننده، فضایی با نشاط و صمیمی به وجود می آورد

آشنایی با روش های گچبری و گچ کاری

الف- گچبری دستی
گچبری دستی از زیباترین شیوه های کار با گچ در زیباسازی ساختمان های مسکونی است که از گذشته های دور تا به امروز رواج دارد. در اماکن تاریخی ایران می توان انواع ستون های گچ کاری شده و سقف های نقش برجسته گچی را دید.در این شیوه آماده سازی گچ به صورت کامل توسط گچکار صورت می گیرد.گچ کارمخلوطی از آب و گچ رابه نسبت های دقیق ترکیب کرده و خمیری انعطاف پذیر از گچ حاصل می شود. اسکلت اصلی کار در دستان گچ کار شکل گرفته و تا زمانی که گچ به حالت جامد در آید با دست شکل داده می شود. سپس هنرمند گچ کار از ابزارهای مخصوص برای کنده کاری و گچبری استفاده می کند.

زمان محدودی برای ایجاد نقش روی گچ در نظر گرفته می شود. چناچه گچ کاملا جامد و سفت شود، امکان کنده کاری و نقش سازی روی آن وجود ندارد و تنها می توان طرح اصلی را پرداخت کرد. ایجاد پستی بلندی ها روی سقف یا دیوار توسط دم بر، بومخوار، کاردک، نقاله و ابزارهای خاص امکان پذیر است ولی بدون دستان هنرمند گچ کار، هیچ نقش زیبایی خلق نمی شود. لطافت و ظرافت در این هنر نقش مهمی دارد لی اگر گچ مرغوب نباشد همه زحمات از بین خواهد رفت. زمان اجرای گچبری های دستی بسیار بیشتر از گچبری پیش ساخته است و ارزش نهایی کار نیز به مراتب بیشتر خواهد شد. قیمت نهایی کار و دستمزد گچ کار در این مورد همیشه بیشتر خواهد بود.

ب- گچبری پیش ساخته
گچ بری پیش ساخته از جنس گچ به همراه پلی یورتان، فوم های فشرده شده پلی استایرن بوده که توسط قالب های مخصوص ساخته می شود. در واقع برای گچبری های پیش ساخته از مواد شیمیایی فشرده و دارای بافت منسجم استفاده می شود. ساخت این گچ بری ها با تکنولوژی های روز انجام شده و در ساختمان های مدرن امروزی بخشی از تزئینات داخلی بنا محسوب می شود. گچبری پیش ساخته را می توان در بخش های مختلف بنا به کار برد و محدودیتی در اجرای آن نیست. همه سبک های سنتی و مدرن قابلیت اجرای طرح های پیش ساخته را دارد. به دلیل استفاده از صفحات فوم پلی استایرن، گچ های پیش ساخته سبک تر هستند و انتخاب خوبی برای سقف و دکوراسیون داخلی می باشند.

این سبک در گذشته چندان مرسوم نبود ولی این روزها در اغلب پروژه های گچ بری از طرح های آماده و ساخته شده، استفاده می شود. به دلیل سرعت اجرای کار، استقبال زیادی از این تکنیک شده است. در ساختمان هایی که تخلیه نیست این روش بهتر جواب می دهد زیرا سرعت کار بالاتر رفته و گچکار زودتر کار را تحویل می دهد. از نظر هزینه های اجرایی کارهای بسیار ظریف با دست بودجه بیشتری را به خود اختصاص می دهد.

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران