آسانسور نیکا در نیشابور

در خراسان رضوی ، نیشابور
کد کسب و کار : 80923

معرفی آسانسور نیکا در نیشابور

🔴 آسانسور نیکا

🔹 آسانسور نیکا یکی از بنام ترین فعالان در زمینه آسانسور در نیشابور می باشد که با ارائه خدمات با کیفیت به محبوبیت زیادی دست یافته است .

 

🔴 معرفی اجمالی خدمات آسانسور نیکا :

✅طراحی ، نصب و اجراوراه اندازی انواع آسانسورهای کششی و هیدرولیک

و….

 

🔸 شماره تماس 05142257521

🔸 شماره تماس ۰۹۱۵۱۰۶۴۳۲۰

🔸 شماره تماس ۰۹۱۵۲۵۸۴۱۶۰

🔸آدرس نیشابور بلوار بعثت بین بعثت ۳۸‌ و ۴۰ ساختمان سپاس طبقه اول واحد یک آسانسور نیکا

 

آسانسور هیدرولیک چیست ؟

با افزایش جمعیت و گرایش مردم به زندگی در شهرهای بزرگ به دلیل درآمد بالاتر و امکانات شهری بهتر، ساخت‌وسازها به سوی برج‌ها و ساختمان‌های بلند رفته است و به قول معروف محله‌ها عمودی شده‌اند. استفاده از آسانسور در این سازه‌ها برای امکان تردد در بین طبقات ضروری است.

انواع آسانسور کدام‌اند؟

به‌طورکلی آسانسورها به سه نوع کلی آسانسور کششی، آسانسور هیدرولیک و آسانسور کارگاهی تقسیم می‌شوند که هر کدام از آن‌ها انواع مختلفی دارند. در این مقاله به بررسی آسانسور هیدرولیک پرداخته و انواع آن را نام برده‌ایم.
آسانسور هیدرولیکی چیست؟

آسانسور هیدرولیکی همانطور که از نام آن پیداست با فشار هیدرولیک یا فشار مایعات (آب، روغن یا هر مایع دیگری) کار می‌کند. در این مقاله ابتدا تاریخچه کوتاهی از آسانسور هیدرولیک آورده‌ایم، سپس مکانیسم، مزایا، معایب و کاربرد آن در فضاهای مختلف را ارائه کرده‌ایم.
تاریخچه آسانسور هیدرولیکی

اولین نسل آسانسورهای هیدرولیک آبی (بخار آب) بودند که در دهه 1890 از آن‌ها استفاده می‌شد. امروزه روغن جای آب را در سیستم هیدرولیک گرفته است. پس از آن در سال 1954 آسانسورهای کششی یا طنابی (سیم بکسلی) توسط اوتیس به جهان معرفی شد.

مکانیسم آسانسور هیدرولیک

همانطور که گفته شد آسانسور هیدرولیکی به آسانسوری گفته می‌شود که با نیروی فشار روغن کار می‌کند. این نوع آسانسورها در مقایسه با آسانسورهای کششی فضای کمتری در ساختمان اشغال کرده و نیاز به موتورخانه در پشت بام ندارند. کاربرد آسانسورهای هیدرولیکی در طول مسیر کم و ظرفیت‌های بالا است. از طرفی هم این نوع آسانسور بار عمودی بر اسکلت ساختمان وارد نمی‌کند.

سیستم محرکه این نوع آسانسورها به دو نوع مستقیم و غیرمستقیم دسته بندی می‌شود. در سیستم مستقیم برای جابه‌جایی کابین، جک مستقیماً به یوک کابین متصل می‌شود و در سیستم غیرمستقیم، جک از طریق حرکت سیم بکسل متصل به یوک کابین موجب جابه‌جایی آن می‌شود.

به‌طورکلی سیستم هیدرولیک از پمپ، سیلندر و پیستون، منبع روغن، شیر تخلیه و روغن مخصوص هیدرولیک ساخته شده است. مکانیسم سیستم هیدرولیک در آسانسور در هنگام حرکت رو به بالا به این‌گونه است که پمپ روغن هیدرولیک را به درون سیلندر پمپاژ می‌کند هر چه روغن بیشتری به داخل سیلندر وارد شود باعث می‌شود که پیستون به سمت بیرون حرکت کند و کابین آسانسور که بر روی پیستون قرار دارد را به سمت بالا حرکت دهد.

در این سیستم برای حرکت رو به پایین با باز شدن شیر تخلیه روغن که با فشردن دکمه آسانسور برای رفتن به طبقات پایین‌تر انجام می‌شود. وقتی روغن از پیستون‌ها خارج شود کابین آسانسور به پایین حرکت می‌کند.

زمان که از آسانسور استفاده نمی‌شود؛ شیر تخلیه سیلندر باز نمی‌شود و روغن در سیلندر باقی مانده و پیستون و کابین آسانسور هیدرولیک در جای خود ثابت هستند.

ساختار سیستم‌های هیدرولیک به‌گونه‌ای است که می‌توان به‌وسیله یک پمپ کوچک وزن زیادی را به سمت بالا حرکت داد. در آسانسور هیدرولیک می‌توان بسته به مکان نصب آسانسور هیدرولیک از یک یا دو بازوی هیدرولیک برای حرکت آسانسور استفاده کرد.

مزایای آسانسور هیدرولیکی

آسانسورهای هیدرولیکی از بسیاری جهات با آسانسورهای کششی مقایسه می‌شوند و برتری و کاستی‌های آنان با هم بیان می‌شود. در ادامه ابتدا قابلیت‌های آسانسورهای هیدرولیکی آورده شده است، سپس در مقایسه‌ای کوتاه برتری‌های آن نسبت به آسانسور کششی بیان شده است.
آسانسورهای هیدرولیکی قابلیت نصی شیشه در سه وجه کابین آسانسور را دارند و برای مراکز تجاری و اداری، ساختمان‌های قدیمی و … را دارند.
ازآنجایی‌که در آسانسور هیدرولیک در حرکت رو به پایین از نیروی جاذبه به جای کارکرد موتور استفاده می‌شود، مصرف انرژی بسیار کاهش می‌یابد و آسانسور با سرعت بالایی به سمت پایین حرکت می‌کند.
از سوی دیگر در هنگام قطع برق، در صورت رفتن به سمت پایین می‌توان از آسانسور تا طبقه همکف استفاده کرد.
آسانسورهای هیدرولیکی بهترین و مؤثرترین وسیله برای حمل بارهای سنگین است، این نوع آسانسور توان و نیروی بالا برنده قوی و راندمان مکانیکی کم هزینه دارد.
ازآنجایی‌که در آن از تجهیزاتی مانند وزنه استفاده نشده است. در صورت بروز حوادثی مانند زلزله این وسیله ایمنی بالایی داشته و جان مسافرانم آن در امان است.
عدم نیاز به حفر چاه آسانسور در این آسانسورهای آن‌ها را مناسب برای اجرا در ساختمان‌های قدیمی و تاریخی مانند موزه‌ها و … کرده است زیرا این آسانسور سازه‌ای خود ایستا است.
عدم نیاز به اتاق آسانسور در پشت بام و امکان افزایش یک طبقه به آسانسور (پشت بام) مناسب برای ساختمان‌هایی که روف گاردن دارند.
عدم نیاز به فضای زیاد برای کابین از مزایای بسیار خوب برای ساختمان‌های با فضای مشاع کم است.
صدای حرکت این آسانسور بسیار کم است و مزاحمتی برای واحدهای مجاور کابین آسانسور ایجاد نمی‌کند؛ که به دلیل خاموش بودن موتور آسانسور در حرکت رو به پایین است. همچنین خرابی و نیاز به تعمیر در آسانسورهای هیدرولیک پایین است.
ازآنجایی‌که آسانسورهای هیدرولیک با نیروی فشار روغن کار می‌کنند و تجهیزات فلزی آن با روغن پوشانده شده‌اند، در مکان‌های مرطوب مانند مناطق شمالی و جنوبی کشورمان استفاده از آن‌ها بسیار ایده آل است.
همچنین به دلیل نبود موتورخانه در آسانسور هیدرولیکی برای نجات افراد درون آسانسور نیازی به رفتن به بالاترین طبقه نیست و سرعت عمل بیشتری وجود دارد.
به دلیل اینکه رابط بین جک و پاور یونیت تنها یک شلنگ پلاستیکی است. می‌توان موتور را در پایین‌ترین طبقه و در جایی که به اصطلاح پرتی ساختمان محسوب می‌شود جایگذاری کنید. به یاد داشته باشید که به ازای هر ۱۰ متر شلنگ ۱ بار افت فشار خواهید داشت بنابراین دقت کنید که موتور را به لحاظ قدرت درست انتخاب کنید.

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران