بهترین مرکز تعمیرات انواع لوازم خانگی و اسپلیت در سراسر گرگان

در گلستان ، گرگان
کد کسب و کار : 110175

معرفی بهترین مرکز تعمیرات انواع لوازم خانگی و اسپلیت در سراسر گرگان

🔴 مجموعه حیدری

🔹 مجموعه حیدری یکی از بنام ترین فعالان در زمینه تعمیرات انواع لوازم خانگی و اسپلیت در سراسر گرگان می باشد که با ارائه خدمات با کیفیت به محبوبیت زیادی دست یافته است .

 

🔴 معرفی اجمالی خدمات مجموعه حیدری :

✅ یخچال لباسشویی تمام اتوماتیک تعویض موتور شارژگاز صفرتا صد

✅ باز و بست اسپلیت شستشو تعویض خازن تعویض موتور نشتیابی شارژ گاز تعمیر برد دستگاه صفر تا صد انجام میشه

✅ شارژ گاز یخچال های خانگی صنعتی

✅ تعویض موتور

✅ نشتیابی

✅ شارژ گازتعمیر برد صفر تا صد انجام میشه

✅ سرویس لباسشویی

✅ تعویض بلبرینگ دیگ درام

✅ تعویض کمک لباسشویی تعمیر برد صفر تا صد انجام میشه

و…

 

🔸 با مدیریت  حیدری

🔸 شماره تماس  ۰۹۳۹۹۷۹۵۵۷۶

 

برد الکتریکی کولر گازی چیست؟

برد الکتریکی کولرگازی، مانند مغز دستگاه عمل کرده و وظیفه‌ کنترل و هماهنگ کردن روال و بخش‌های مختلف آن را بر عهده دارد. به عبارت دیگر، دستگاه برای انجام دادن هر کاری، نیاز به دستور برد دارد. بنابراین با خرابی این قطعه، دستگاه به طور کامل از کار خواهد افتاد. خاموش و روشن شدن کولر، کار کردن کمپرسور، کنترل فن داخلی و تغییر حالت گرمایش و سرمایش تنها برخی از کار‌هایی است که درست انجام دادن آن‌ها، بر عهده برد الکتریکی کولر گازی است.

عیب یابی قطعات برد کولر گازی و تعمیر آن
اکنون که اهمیت این قطعه را می‌دانید، باید با بخش‌های مختلف آن آشنا شده و عیوبی که برای آن‌ها پیش می‌آید را بدانید، تا راحت عیب یابی و تعمیر برد کولر گازی را انجام دهید. در نظر داشته باشید که، برد الکترونیکی قطعه‌ای بسیار گران قیمت بوده و تعمیر و رفع ایراد آن باید به وسیله افراد ماهر صورت بگیرد.

خرابی ترانسفورماتور و رگولاتور
این قطعه کنترل کننده‌ی مقدار ولتاژ مورد نیاز آی سی و رله‌ها است، ورودی ولتاژ در این قطعه ۲۲۰ ولت و خروجی آن ۲۴ یا ۱۲ ولت است. به عبارت دیگر، این قطعه وظیفه دارد ولتاژ برق ورودی را کم کند. ترانسفورماتور، از دو سیم پیچ اولیه و ثانویه تشکیل شده است. جریان یافتن برق متناوب در سیم پیچ اولیه، روی سیم پیچ ثانویه نیز تاثیر گذاشته و سچس برق ولتاژ پایین تولید خواهد شد. در اکثر برد‌ها، این قطعه دو سوکت قرمز و آبی دارد. سوکت قرمز ۲۲۰ ولت را گرفته و سوکت آبی، این ورودی را به ۱۲ ولت می‌رساند.
در صورت نوسانات شدید برق و عدم استفاده درست از دستگاه، ترانسفورماتور و رگولاتور سوخته و دیگر در دستگاه برق ولتاژ پایین تولید نمی‌شود. در چنین شرایطی تعمیرکار، با استفاده از لحیم آن را از روی برد جدا کرده و ترانسفورماتور جدید را روی برد لحیم می‌کند.

خرابی رله اصلی
اصلی‌ترین قطعه برد الکتریکی، رله کولر گازی است. این قطعه اندازه و شکل‌های متفاوتی دارد و خرابی آن می‌تواند، مشکلات زیادی را در کارکرد کولر گازی به خصوص در موتور و فن ایجاد کند. فنر، کنتاکت، بویین و اهرم فلزی از اجزای اصلی، رله برد کولر گازی محسوب می‌شوند. تعمیرکار برای عیب یابی این قطعه، رله را از برد جدا کرده و آن را با آمپرمتر تست می‌کند.

شل بودن فیش‌ها و سیم‌های برق
در نظر داشته باشید که، فیش‌ها و سیم‌های برق به برد الکترونیکی متصل می‌شوند. اگر هر یک از این سیم‌ها و فیش‌ها، شل شده باشند نمی‌توانند برق را انتقال داده و سایر قسمت‌ها را بهم مرتبط کنند. برای رفع این مشکل باید، فیش‌ها و تمام سیم‌ها را با یکدیگر بررسی کنید. ببینید که هرکدام از این سیم‌ها، در مکان درستی قرار گرفته باشند، می‌توانید آن‌ها را دوباره وصل کرده و امتحان کنید.

تعویض وریستور
نوعی مقاومت تابع ولتاژ است، که وظیفه اصلی آن حفاظت از مدار‌‌های الکترونیکی و قطعات مربوط به آن، در برابر ولتاژ‌ها و انرژی‌های اضافی است. به عبارت دیگر، برای اینکه قطعات برد با افزایش ولتاژ دچار سوختگی نشوند، از وریستور استفاده می‌کنند. با افزایش و بالا رفتن ولتاژ، مقاومت داخلی وریستور کم شده و در نهایت باعث سوختن فیوز خواهد شد.

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران