گوگل ادوردز بهتر است یا سئو ؟

گوگل ادوردز بهتر است یا سئو ؟

زمانی که افراد متنی را در اینترنت جستجو می‌کنند، تمامی برندها و شرکت‌ها علاقه دارند که در صدر نتایج گوگل نمایش داده شوند تا مخاطبان، از آنها برای بازدید و خرید بهره ببرند.

همانطور که می‌دانید، نتایج اولیه گوگل همیشه بیشترین شانس و احتمال را برای کلیک شدن دارند. گوگل با شبکه گسترده ی جستجوی خود به شما این امکان را می دهد که یکی از جایگاه‌های نحست در نتایج جست و جو باشید ولی باید در قبال آن مبلغی را به گوگل پرداخت نمایید.

در واقع، این شبکه برای شما و تبلیغاتتان امکانی را فراهم می آورد که، میلیون‌ها کاربر هدف به طور روزانه هنگام جستجو جوی کلمات کلیدی شما در موتور جستجوی گوگل، نقشۀ گوگل و سیستم‌های همکار گوگل، شما را در صدر مشاهده کنند.

 

برای ثبت آگهی اینترنتی در نیازگرد کافیست ثبت نام کنید !

 

بیایید با یک مثال نحوه کار سرچ گوگل را بررسی کنیم

 

فرض بر این است که شما یک شرکت طراحی دکوراسیون هستید. چند صباحی است که تصمیم دارید، تبلیغات آنلاین داشته باشید تا افرادی که برای منزل یا محل کار خود نیاز به طراحی دکوراسیون دارند به شما مراجعه نمایند.

 

شرکت شما دو نوع محصول دارد یکی طراحی دکوراسیون و دیگری چیدمان دکوراسیون و برای هر کدام از این محصولات، کلمات کلیدی جداگانه‌ای در نظر دارید که درخور ومناسب با همان بخش از کسب و کار شماست.

 

شما قصد دارید که با استفاده از گوگل ادوردز، دو کمپین برای دو محصول خود بوجود آورده و کلمات کلیدی مرتبط با آن‌ها را در آن استفاده کنید. این عمل باعث آن است که اگر فردی کلمات کلیدی شما را در گوکل جستجو نمود، سایت شما در نتایج بالای گوگل برایش نمایان شود.

 

در سوی دیگر داستان به طور مثال من به دنبال یک شرکت خوب برای طراحی دکوراسیون هستم. پس در گوگل جستجو می‌کنم «طراحی دکوراسیون». دو سری از نتایج برای من قابل نمایش هستند؛

 

یکسری از نتایج از اواسط صفحه به بعد وجود دارند که به صورت طبیعی در صفحه اول گوگل قرار دارند و با کلمه‌ای که من سرچ کردم خوانایی دارند. تجربه نشان داده که کاربران به این نتایج توجه کمتری دارند ، مخصوصاً اگر چیزی که خواهان آن هستند را در جست و جوی نتایج یک و دوی گوگل بدست آورند.

 

دومین دسته  Paid Resultها یا نتایج پولی می باشند که در لینک‌های اول صفحه اول گوگل قرار دارند. این دسته همان کسب و کار‌هایی می باشند که از تبلیغات جستجوی گوگل استفاده بهره می برند و گوگل نیز آن‌ها را جلوی چشم کاربر قرار می دهد.

 

خب حالا با توجه به این مطالب، شما فکر می‌کنید تبلیغتان برای من نمایش داده خواهد شد یا خیر؟ این عمل بستگی به این دارد که آیا گوگل را راضی کرده اید یا نه! شرکت‌های زیادی مثل شما وجود دارند که مایلند با همین کلمات کلیدی صدر جدول نتایج نمایش داده شوند و برای این کار از گوگل ادوردز بهره می برند. چیزی شبیه مزایده با تعداد زیادی متقاضی اتفاق افتاده که گوگل باید معین کند که هر کس در چه جایگاهی از نتایج گوگل نمایش داده شود.

 

گوگل دو شاخص برای تعیین رتبه‌ در نتایج خود دارد. یکی اینکه تبلیغ‌ دهنده به ازای هر کلیک بر لینک سایتش چه مقدار وجه پرداخت می‌کند و دوم اینکه، وب سایت شما دارای چه میزان کیفیت است، چقدر برای کاربر مفید می باشد و کلمات کلیدیتان تا چه حد با محتوای وب سایتتان در ارتباط است. دقت کنید که گوگل از این دو شاخص برای نمایش نتایج استفاده می کند، یعنی اینگونه نیست که هر کس پول بیشتر پرداخت کرده باشد، رتبه بالاتری دارد. ترکیب این دو عامل بیانگر جایگاه شما در نتایج گوگل می باشد.