معرفی 10 شبکه اجتماعی مجبوب و پربازدید در جهان

معرفی 10 شبکه اجتماعی مجبوب و پربازدید در جهان

۱فیسبوک (Facebook)

فیسبوک (Facebook) بزرگترین شبکه ارتباط اجتماعی هم به لحاظ تعداد کاربران و هم اعضای حقیقی در سرتاسر جهان می باشد. این شبکه اجتماعی محبوب در فوریه سال ۲۰۰۴ تاسیس شد و توانست پس از ۱۶ سال، در سال ۲۰۲۰ سهم ۲.۲۷۰ میلیاردی ار کاربر فعال را از آن خود کند. طبق آمارهای رسمی بیش از دو میلیون کسب و کار کوچک و بزرگ از این شبکه اجتماعی برای تبلیغات تجاری خود بهره می برند.

 

۲یوتیوب (Youtube)

یوتیوب عظیم ترین رسانه‌ی ویدئویی و همچنین محبوب ترین در بین شبکه‌های اجتماعی ویدئویی می باشد که در ۱۴ فوریه سال ۲۰۰۵ با همکاری سه کارمند سابق کمپانی پی پال در کشور آمریکا تاسیس و فقط یک سال بعد در نوامبر ۲۰۰۶ به قیمت ۱.۶۵ میلیارد دلار توسط کمپانی گوگل خریداری گردید. این رسانه در حال حاضر دارای حدود ۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه می باشد.

 

برای ثبت آگهی اینترنتی در نیازگرد کافیست ثبت نام کنید !

 

۳اینستاگرام (Instagram)

اینستاگرام یکی محبوب ترین شبکه های اجتماعی تصویری در جهان می باشد. این پلتفرم در ۶ اکتبر سال ۲۰۱۰ راه اندازی گردید و اکنون از مرز ۱ میلیارد کاربر فعال در ماه عبور کرده است و مالک اصلی آن هم کمپانی فیسبوک می باشد. کاربران برای اشتراک گذاری تصاویر سفر ، دنیای مد، غذاهای مختلف، هنر و سایر موضوعات مشابه روی به این شبکه آورده اند. حدودا 95% کاربران دراین شبکه اجتماعی عضو فیسبوک نیز می باشند.

 

۴کیوزون Qzone

شبکه ی QZone چین، بزرگترین شبکه ی اجتماعی در قاره آسیا می باشد که کاربران در آن به عدد ۵۶۳ میلیون نفر دست پیدا کرده اند و می توان گفت که بیشتر کاربران این شبکه را  مردم چین تشکیل می دهند دلیل آن نیز ممنوع بودن استفاده از فیسبوک در این کشور می باشد.

 

۵وایبو Weibo

یک وب‌گاه میکروبلاگینگ چینی می باشد که در آن مشابهت‌هایی با توییتر و فیس‌بوک دیده می شود. این وب‌گاه در کشور چین از محبوبیت زیادی برخوردار است و بیشتر از ۳۰٪ کاربرانِ اینترنت این کشور در آن فعال می کنند و در حال حاضر دارای ۳۷۶ میلیون کاربر فعال ماهانه است.

 

۶توئیتر (Twitter)

توییتر در ۲۱ مارس سال ۲۰۰۶ تاسیس گردید و دفتر اصلی آن در سان‌فرانسیسکوی کالیفرنیا می باشد. شاید این پرسش به ذهن شما هم برسد که اشتراک گذاری پست با حداکثر ۱۴۰ کاراکتر درتوییتر، روش مناسبی برای تبلیغات تجاری محسوب نمی گردد، اما بنا بر آمار، این رسانه‌ی اجتماعی دارای بیش از ۳۳۶ میلیون کاربر ماهانه‌ی فعال است که با استفاده از همین محدودیت ۱۴۰ کاراکتری اطلاعات خود را منتقل می کنند.

 

۷رِدیت (Reddit)

یک شبکه‌ی اجتماعی مربوط به اخبار و سرگرمی می باشد.که افراد می‌توانند پست‌ها و لینک‌های مستقیم خود را در آن ارسال نمایند. کاربران همچنین با رای دادن، قادر به سازماندهی و تعیین موقعیت خود بر روی صفحات سایت می باشند. ارسال‌هایی که بیشترین رای مثبت را کسب کنند در صفحات اول و یا اصلی سایت نمایش داده می شوند. این شبکه  در سال 2005 توسط دو هم اتاقی به نام‌های الکسیس اوهانیان و استیو هافمن تاسیس گردید و اکنون دارای بیش از ۳۳۱ میلیون کاربر آنلاین ماهانه‌ می باشد.

 

۸پینترست (Pinterest)

پینترست (Pinterest) یکی شبکه های اجتماعی نوظهوری محسوب می گردد که در ماه مارس ۲۰۱۰ تأسیس شده و در همین مدت به موفقیت خیره کننده ای دست پیدا کرده است و توانسته با سبک و سیاق جدیدش، حدود ۲۰۰ میلیون کاربر فعال روزانه را به خود جذب نماید. در پینترست این امکان را دارید تا به میزان نامحدود برای خود آلبوم تصاویر بسازید و آنها را با دیگران به شریک شوید.

 

۹اَسک (Ask.fm)

یک شبکه اجتماعی در سطح جهانی می باشد که کاربران می توانند سوالاتشان را در آن با دیگر به اشتراک بگذارند. این وبسایت در سال ۲۰۱۰ تاسیس گردیده و هم اکنون با پیشرفت روز افزون خود توانسته حدود ۱۶۰ میلیون بازدید ماهانه را به خود اختصاص دهد.

 

۱۰تامبلر (Tumblr)

تامبلر یک وب سایت و یک پلتفرم وبلاگ گذاری می باشد که به کاربران خود این اجازه را می دهد تا متن، عکس ها، فیلم ها، لینک ها، نقل قول ها و صدای خود را از طریق tumblelog به یکدیگر منتقل کنند و به اشتراک بگذارند. تامبلر دارای بیش از ۲۲۵ میلیون وبلاگ می باشد و در حال حاضر حدود ۱۱۵ میلیون فعالیت به صورت ماهانه در آن به ثبت رسیده.