شرکت گازرسانی شمعک شعله جوان – لوله کشی گاز و آتش نشانی با تاییدیه نظام مهندسی در استان البرز – فردیس

در البرز ، فردیس

معرفی شرکت گازرسانی شمعک شعله جوان – لوله کشی گاز و آتش نشانی با تاییدیه نظام مهندسی در استان البرز – فردیس

🔴 شرکت گازرسانی شمعک شعله جوان

🔹 شرکت گازرسانی شمعک شعله جوان یکی از بنام ترین فعالان در زمینه لوله کشی گاز و آتش نشانی با تاییدیه نظام مهندسی در استان البرز – فردیس می باشد که با ارائه خدمات با کیفیت به محبوبیت زیادی دست یافته است .

 

🔴 معرفی اجمالی خدمات شرکت گازرسانی شمعک شعله جوان :

✅ ارائه دهنده انواع خدمات طراحی و اجرای لوله کشی گاز و آتشنشانی و اطفاء حریق با تاییدیه

✅ تفکیک کنتور گاز (جداسازی کنتور)

✅ انجام خورده کاری در اسرع وقت

✅ عضو رسمی سازمان نظام مهندسی

✅ دارای گواهینامه مهارت فنی وحرفه ای

✅ دارای رزومه قوی دراستان البرز

و…

 

🔸 با مدیریت  بابک جوانشیر

🔸 آدرس  کرج

انواع لوله گاز چیست؟

لوله کشی گاز روکار یا به سبک توکار، وابسته به نوع نیاز سازه اهمیت می‌یابد. در مواردی سبک لوله گاز توکار الزامی است و در مواردی باید از لوله‌کشی روکار استفاده کرد. در هر شرایط خاص، هر دو نوع لوله کشی نیاز به تایید و کسب مجوزهای لازم دارند. به طور کلی نمی‌توان بیان کرد که کدام یک از این دو روش برای لوله کشی بهتر است، تنها می‌توان با توجه به نیاز و ویژگی‌های این دو نوع، یکی را برای استفاده انتخاب کرد.

انواع لوله گاز 
لوله گاز علاوه بر اینکه بر اساس روش تولید و جنس متریال مورد استفاده در دسته‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شود، از لحاظ اجرا نیز انواع مختلفی دارد.
انواع لوله فولادی در صنایع مختلف کاربرد دارند. یکی از حوزه‌های استفاده از آن‌ها در لوله کشی گاز است. به طور کلی لوله گاز فولادی به دو روش توکار و روکار در ساختمان اجرا می‌شود. در هر دو روش باید از اتصالات مناسب استفاده کرد و با رعایت نکات ایمنی لوله کشی گاز را انجام داد. در ادامه به بررسی این دو نوع اجرای لوله گازی در ساختمان می‌پردازیم.

لوله گاز توکار
یکی از روش‌های اجرای لوله گاز به صورت توکار است که با برداشتن موانع و دریچه‌ها انجام می‌شود. استفاده از اتصالات فولادی بدون درز جوش و با روش جوشکاری برق، الزامی است. لوله گاز توکار جهت جلوگیری از خوردگی و افزایش دوام و طول عمر آن‌ها باید مطابق با استانداردها ساخته شود.
در ویدئو نحوه تولید لوله درز مستقیم مراحل این فرآیند را مشاهده کنید.
فاصله لوله گاز توکار از تاسیسات دیگر و کابل برق در یک کانال افقی یا عمودی باید حداقل ۱۰ سانتی‌متر باشد. استفاده از ماسه خشک در کانالی که علاوه بر لوله گاز سایر تاسیسات نیز اجرا شده، ممنوع است چرا که باید این کانال به هوای آزاد دسترسی داشته و دارای تهویه باشد. در صورتی که لوله های تاسیساتی دیگری در اطراف لوله گاز وجود نداشته باشد، باید پس از عایق کاری از ماسه خشک برای پر کردن لوله افقی مستقل آن استفاده کرد. به هیچ وجه نباید لوله گاز از میان دهانه چاه آب و فاضلاب عبور کند.

لوله‌های گاز تو کاری که از زیر پارکینگ یا مسیرهای عبور خودرو اجرا شده‌اند باید تحت حفاظت قرار گیرند. برای جلوگیری از اعمال فشار مستقیم بر لوله‌ها یا لرزش ناشی از عبور خودرو، کانال را با ماسه خشک پر می‌کنند. استفاده از غلاف فلزی روش دیگر محافظت است.

لوله گاز روکار
در مواردی که امکان برداشتن سطوح و اجرای توکار لوله گاز نباشد، از سبک روکار استفاده می‌شود. در این سبک لوله کشی بازکردن، برداشتن یا جا به جایی موانع اتفاق نمی‌افتد. لوله‌هایی که به صورت روکار اجرا می‌شوند در معرض آسیب بیشتری قرار دارند. این روش اجرا، برای لوله کشی گاز درون شهری و داخل ساختمانی کاربرد دارد.
قیمت این لوله‌ها نسبت به لوله گازی توکار کمتر است. از لحاظ ظاهری، لوله کشی گاز روکار برای استفاده در محیط توصیه نمی‌شود. با این حال در بسیاری موارد استفاده از آن انتخابی نیست و متناسب با شرایط الزامی است.

لوله کشی گاز روکار همانند لوله کشی توکار، باید مراحل دریافت مجوز را عبور کند. لوله گاز روکار باید مطابق با استانداردها ساخته شده و برای استفاده مورد اطمینان باشد. لوله گاز روکار، لوله جوشی درز مستقیم یا لوله درز سبک است و از نوع گالوانیزه آن استفاده می‌شود. لوله گاز روکار، از فولاد سیاه ساخته می‌شود. برای مطالعه تفاوت لوله درزدار و بدون درز کلیک کنید.
حفاظت از لوله با استفاده از رنگ‌آمیزی انجام می‌شود. رنگ آمیزی پس از چربی زدایی، زنگ زدایی و استفاده از ضد زنگ انجام می‌شود. باید از رنگ‌های روشن استفاده کرد. رعایت فاصله‌ها در لوله کشی گاز بسیار مهم است. در این نوع لوله کشی ارتفاع لوله باید حداقل ۱۸۰ سانتی‌متر باشد و توسط غلاف فلزی که دو سایز بالاتر از آن است مورد حفاظت قرار بگیرد. لوله‌ها باید با بست به دیوار متصل و ثابت شوند و حداقل فاصله لوله گاز از کف موتورخانه باید ۵ سانتی‌متر باشد.

 

این سایت هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد.
با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه

نظرات کاربران