نکات تعمیر و نگهداری پرینتر

نکات تعمیر و نگهداری پرینتر

برای بهره بری بهتر از پرینتر لازم است قوانین و استانداردهای پیشنهادی برای تعمیر و نگهداری آن رعایت شود.

امروزه پرینتر در هر دفتر کار و حتی منزلی یافت می شود . با داشتن یک پرینتر شخصی لزومی برای خروج از منزل برای چند برگ پرینت وجود ندارد. اما حفاظت و نگهداری از پرینتری که چندان از آن استفاده ای نمی شود به نسبت می‌تواند کار کمی دشواری باشد.

 

تمیز کردن هد پرینتر

در هر ماه حداقل باید یک بار هد پرینتر تمیز شود. با جدا کردن هد پرینتر می توانید آن را با آب گرم شست و شو دهید و با با یک دستمال الکلی آن را نظافت کنید. دقت داشته باشید که پس از شست و شو، هد را در مکانی به دور از گرد و غبار قرار دهید تا کاملا خشک شود و پس ار اطمینان از خشکی کامل هد، آن را مجددا بر روی پرینتر نصب نمایید.

 

برای ثبت آگهی اینترنتی در نیازگرد کافیست ثبت نام کنید !

 

نظافت اجزای داخلی پرینتر

قطعات داخلی پرینتر نیز باید به صورت دوره ای نظافت شوند. منتظر لایه های جرم نباشید. از یک پارچه بدون پرز برای نظافت اجزای داخلی پرینتر استفاده کنید. ا فشار بیش از حد به قطعات پرینتر به طور جدی پرهیز کنید. از فشار باد کمپرس شده نیر می توان برای نظافت اجزای داخلی پرینتر استفاده نمود ولی استفاده از جاروبرقی برای نظافت پرینتر هرگز توصیه نمی شود.

 

بررسی سرپوش و قطعات

ضمن بررسی سرپوش پرینتر باید باقی قطعات آن را نیز بررسی نمود تا در صورت خرابی و یا شکستگی قطعه آن را تعویض کرد تا به سایر قطعات پرینتر آسیب وارد نگردد.

 

استفاده از یک کارتریج کیفیت بالا با قابلیت شارژ مجدد نیز می تواند کارایی و ظرافت پرینتر شما را افزایش دهد. در مقابل هم استفاده از کارتریج های نامرغوب، می تواند آسیب های جدی به پرینتر شما وارد نماید.

 

انتخاب کارتریج مناسب

کارتریج‌های قابل شارژ از قیمت بالایی برخوردارند به همین دلیل ممکن است وسوسه شوید تا از کالای ارزان‌تر و با کیفیت پایین‌تر در دستگاه خود استفاده کنید. کارتریج بی‌کیفیت بر روی سیستم سخت افزاری پرینتر شما اثراتی سوء فراوانی دارد. پس هرگز در خرید کالای با کیفیت تردید نداشته باشید.

 

مراقبت های هنگام تعویض کارتریج

از دستورالعمل نوشته شده برای استفاده از کارتریج پیروی کنید تا در هنگام نصب، از آسیب رساندن به آن جلوگیری شود. از لمس قسمت زیرین کارتریج بپرهیزید زیرا این امر سبب افت شدید در کیفیت آن می شود. همان طور که گفته شد از خرید کارتریج با کیفیت غافل نشوید.

 

کارتریج را قبل از خشک شدن تعویض کنید

از خشک شدن و پایان کارتریج جلو گیری کنید زیرا کارتریج خشک شده سبب پوسیدگی و صدمه به هد پرینتر می شود.

 

استفاده دارید؟ پس پرینتر را خاموش کنید

پرینتر در هنگام روشن بودن از خود حرارت تولید می کند که این امر روند خشک شدن کارتریج را سرعت می بخشد.

همچنین روشن بودن در زمان طولانی می تواند استهلاک قطعات داخلی پرینتر را بالا برده و از طول عمر آنها بکاهد.