روشهایی برای استفاده‌ مجدد از سیم و کابل فرسوده

روشهایی برای استفاده‌ مجدد از سیم و کابل فرسوده

لزوما هر چیز خرابی مستحق دور ریخته شدن نیست پس دست نگه دارید!

اتصال هر وسیله الکترونیکی به منبع تغذیه مستلزم استفاده از سیم و کابل است. بدون سیم و کابل شما تلفنی نخواهید داشت که از اینترنت استفاده کنید ضمن اینکه حتی کامپیوتر شخصی شما خاموش است. پس بدون سیم و کابل تقریبا چرخه زندگی روزمره ناقص خواهد بود.

 

دور انداختن سیم و کابل کهنه ایده‌ فکر جالبی نیست چرا؟

دور انداختن سیم و کابل کهنه در عمل با دور انداختن پول تفاوتی ندارد. زیرا سیم و کابل کهنه‌ی شما توانایی تبدیل شدن از زباله به پول را دارد.

خب چرا از این توانایی استفاده نکنیم؟ برخی از مردم مشکلی با خرید کالاهای دست‌دوم ندارند و برخی دیگر برای تعمیر سیم و کابل معیوب خود به قطعه نیاز دارند.

سیم و کابل قدیمی خود را موردبررسی قرار دهید تا اگر ارزش دارند برای فروش آن اقدام کنید.

سیم و کابل در دسته محصولات فاسد نشدنی قرار دارند.

سیم و کابل نیز درست همانند پلاستیک، در طبیعت تجزیه ناپذیر است و به غیر از آسیب رساندن به محیط زیست به‌ سلامت انسان‌ها نیز صدمه وارد می کند. به‌جای دور انداختن سیم و کابل کهنه و خراب می‌توان آن را به مراکز بازیافت تحویل داد و یا سیم و کابل سالم وقابل استفاده را به حراج گذاشته و آن‌ها را به فروش برساند.

اگر هنوز قانع به استفاده‌ی مجدد از سیم و کابل کهنه نشده‌اید، بازهم دلایلی برای شما داریم پس صبر کنید.

می توانید از لوله مقوایی دستمال کاغذی برای جمع کردن و بسته بندی سیم و کابل کهنه استفاده کنید.

 

برای ثبت آگهی اینترنتی در نیازگرد کافیست ثبت نام کنید !

 

استفاده از سیم و کابل کهنه و کاهش اسراف

به کمک راه‌کارهای زیر سیم و کابل قدیمی خود را برای استفاده‌ی مجدد آماده کنید:

رول دستمال کاغذی: لوله‌ی مقوایی که دستمال کاغذی به دور آن پیچیده شده می‌تواند ابزار مناسبی برای بسته‌بندی سیم و کابل باشد. از چندین لوله‌ی مقوایی برای مرتب کردن سیم و کابل خود استفاده کنید. رول‌ها را برای ایجاد نظم بیشتر در یک جعبه قرار دهید.

فنر خودکارهای قدیمی: حتی اگر به سیم و کابل آسیب رسیده است، می‌توان از آن‌ها استفاده نمود. اگر خودکار قدیمی مستطیل شکل دارید، فنر آن را جدا نموده و آن را به قسمت‌های آسیب دیده‌ی سیم و کابل متصل نمایید.

مدار مغناطیسی: از سیم و کابل قدیمی برای انجام آزمایش‌های علمی استفاده کنید. تنها به یک سیم و کابل مسی نازک و انعطاف پذیر با عایق پلاستیکی سالم نیاز خواهید داشت. مواد مورد نیاز دیگر فلزی نازک مثل سوهان ناخن و یک باطری قلمی می باشد. اگر جعبه‌ای برای نگهداری باتری داشته باشید، پروژه تمیز‌تر هم خواهد شد؛ هم‌چنین اضافه نمودن جعبه کار را امن‌تر و چند کاربردی می نماید. برای تغییر جهت مدار نیاز است تا دو سر باتری را جابه‌جا نمایید.