اطلاعاتی از عوارض جانبی لیزر موهای زائد

اطلاعاتی از عوارض جانبی لیزر موهای زائد

بدست آمدن نتایج بهتر و از بین رفتن دائم موهای زائد، مستلزم انجام چندین جلسه لیزر می باشد.

عمده معضلات همیشگی خانم‌ها و آقایان رویش بیش از حد مو در نواحی ناخوشایند می باشد. اکثر افراد برای  از بین بردن موی زائد دست‌ها، پاها و دیگر نقاط بدن‌، زمان و هزینه‌ی نسبتا زیادی انجام می دهیم. روش‌های سنتی در امر موزدایی امثال اصلاح با تیغ، موم، کرم‌های موبر و الکترولیز امری زمان‌بر، دردناک و گران می باشد.

طی دهه‌ی گذشته روش لیزر موهای زائد برای از بین بردن مو به محبوبیت قابل توجهی دست پیدا کرده است. لیزر موهای زائد برای نقاط مختلف بدن از جمله صورت، پاها ، دست‌ها و سایر قسمت‌های بدن کارایی قابل توجهی دارد و در سراسر جهان توسط متخصصان زیبایی مورد استفاده قرار گرفته است. دستگاه های لیزر میزان موهای زائد را با حداقل خطر ممکن بسیار کمتر می کند.

روش لیزر موهای زائد در یک چشم به‌هم زدن سبب از بین رفتن موهای زائد و چین و چروک‌های پوست شما می شود. اما از طرفی این روش دارای معایب و خطراتی نیز می باشد. امکان ایجاد سوختگی های شدید و ایجاد جای زخم‌های دائم بر روی پوست وجود دارد. پس قبل از انجام این عمل بد نیست این مطلب را مطالعه کنید تا از مزایا و معایب لیزر موهای زاید مطلع شوید.

 

برای ثبت آگهی اینترنتی در نیازگرد کافیست ثبت نام کنید !

 

عملکرد لیزر موهای زائد

در از بین بردن موهای زائد به روش لیزر ، اشعه‌ی لیزری توسط انرژی گرمایی که از خود ساطع می نماید به ریشه‌ی مو نفوذ نموده و به فولیکول مو آسیب می رساند. لیزر موهای زائد بر روی انواع مو و اکثر رنگ پوست‌ها کاربرد دارد و پس از انجام لیزر فولیکول‌های آسیب دیده عموما قادر به بازسازی خود و در نتیجه رشد مو نیستند.

این درمان نسبتا روشی ایمن محسوب می شود و به کمترین میزان ممکن امکان آسیب به سطح پوست را دارد. بهترین تاثیر در عمل لیزر موهای زائد در افرادی است که پوستی روشن و موهایی ضخیم و مشکی دارند و تاثیرگذاری این روش بر افرادی با موهای خاکستری، سفید، نارنجی، قهوه‌ایی روشن یا زرد آنچنان محسوس نمی باشد. برای از بین بردن دائم موها و نتایج بلند مدت در عدم رشد مجدد مو، نیاز به انجام چندین جلسه لیزر موهای زائد می باشد.

در طی دوره درمان و موزدایی با استفاده از روش لیزر، پوست تحت تاثیر آن قرار نگرفته و انرژی گرمایی این اشعه فقط در حد از بین بردن فولیکول‌ مو می باشد که این میزان از گرما آسیبی به پوست نمی رساند و در پایان دوره درمان با استفاده از کرم‌هایی برای خنک کردن پوست خطر آسیب پوستی به حداقل خواهد رسید.

برای ممانعت از عفونت در ناحیه لیزر شده باید حتما در پایان دوره پوست خود را شاداب و تمیز نگه دارید.

 

 

 

عوارض جانبی لیزر موهای زائد

با توجه به اینکه پروسه لیزر موهای زائد و موزدایی معمولا بی‌خطر می باشد اما احتمال بروز برخی عوارض جانبی هم وجود دارد که باید در طول این روند لحاظ گردد.

 

به کارگیری لیزر برای از بین بردن موهای زائد نیاز به مقدار زیادی گرما برای سوزاندن فولیکول مو می باشد. این مقدار گرما منجربه سوختگی پوست در برخی از افراد می شود. این سوختگی با لیزر، عموما در بیماران با پوست تیره نمایان می شود، زیرا پوست هایی با رنگدانه ی تیره اشعه لیزر را به راحتی جذب می نماید. اگرچه، در بسیاری از موارد، سوختگی پوست بسیار ناچیز می باشد، ولی مواردی از سوختگی های شدید نیز گزارش در این بین وجود دارد.

 

لیزر موهای زائد در مواردی تیره‌گی موضعی پوست و هم چنین در مواردی روشنی موضعی پوست را به دنبال دارد.

هایپر پیگمنتیشن یا تیره‌گی موضعی پوست، امکان دارد در اثر لیزر موهای زائد بوجود آید. لیزر موهای زائد می تواند باعث تحریک در تولید ملانین پوست و ایجاد حالتی مشابه آفتاب سوختگی شود.

هایپو پیگمنتیشن عکس حالت قبل، به روشنی موضعی پوست گفته می شود که در اثر لیزر موهای زائد ایجاد می شود. اشعه‌ی لیزر امکان از بین بردن قسمتی از ملانین پوست را دارد و در نتیجه قسمتی از پوست رنگدانه خود را از دست داده و از سایر نقاط روشن‌تر به نظر می آید.

آسیب به چشم بیمار از دیگر عوارض لیزر موهای زائد می باشد. به همین علت پوشاندن چشم‌ها به طور کامل در طی زمان انجام امری کاملا ضروری محسوب می شود. خارش در ناحیه لیزر شده از عوامل رایج در این نوع درمان می باشد که ممکن است در حین انجام و یا پس از آن رخ دهد. قرمزی پوست در نواحی لیزر شده امری طبیعی به حساب می آید، و پس از انجام درمان احتمال تورم در نواحی فولیکولی پوست وجود دارد. درد، سوزش و بی حسی از عوارض شایع در این روش محسوب می شود. پوست‌های حساس امکان کبودی‌های خفیف دارند که در صورت مشاهده با مراقبت های پوستی در منزل قابل درمان می باشد. این عوارض تنها چند روز پس از لیزر موهای زائد نمایان می شوند و پس از طی مدت کوتاهی از بین می روند. مورد قابل توجه دیگر در فرایند پسا درمان عوارض عفونتی می باشد. بسیار حائز اهمیت می باشد که پس از فراییند لیزر پوست خود را تمیز نگه داشته تا از بروز چنین عوارضی جلوگیری گردد.