در مهاباد کجا اقامت کنیم؟

در مهاباد کجا اقامت کنیم؟

مهاباد، شهری کُردنشین در آذربایجان غربی، به‌دلیل برخورداری از جاذبه‌های طبیعی بکر و آثار باستانی متعدد، به یکی از جذاب‌ترین مقصدهای گردشگری ایران تبدیل شده است. گردشگران می‌توانند یا در هتل مهاباد اقامت کنند یا این‌که ایام سفر خود را در سایر گزینه‌های اقامتی این شهر سپری کنند. در این مطلب، با واحدهای اقامتی مهاباد از هتل‌ های یک، دو و چهار‌ستاره تا اقامتگاه‌های بوم‌گردی این شهر آشنا می‌شوید. گفتنی است که باتوجه‌به مناسب‌بودن قیمت بلیط قطار، بسیاری از گردشگران سفر ریلی را برای رفتن به این شهر تاریخی انتخاب می‌کنند.

هتل‌ های مهاباد

هتل‌ ها، به‌دلیل ارائه امکانات و خدمات متنوع به مسافران، محبوب‌ترین گزینه‌های اقامت در سفر هستند. شهر مهاباد نیز با هتل ‌های متنوعی از یک تا چهار‌ستاره پذیرای گردشگران و سایر مسافران این شهر است.

هتل افشار؛ دسترسی آسان به جاذبه‌های گردشگری مهاباد

یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین و راحت‌ترین گزینه‌ها برای اقامت در مهاباد، رزرو هتل افشار این شهر است. هتل افشار مهاباد، امکانات رفاهی خوبی را به مهمانان ارائه می‌دهد. این مجموعه اقامتی در 6 طبقه احداث شده است و 24 باب اتاق دارد. هتل افشار، علاوه‌بر نرخ نسبتا ارزان، از موقعیت مکانی خوبی برخوردار است؛ به‌طوری‌که دسترسی خوبی به جاذبه‌های گردشگری و تفریحی مهاباد ازجمله حمام لج و پارک جنگلی این شهر دارد. از‌جمله امکانات هتل دو‌ستاره افشار مهاباد می‌توانیم به پارکینگ و اینترنت رایگان، آسانسور، لابی و همچنین برخورداری از پرسنل آموزش‌دیده اشاره کنیم.

آدرس هتل افشار مهاباد: خیابان جام جم، روبه‌روی صدا‌و‌سیمای مرکز مهاباد

هتل تارا مهاباد؛ لوکس‌ترین هتل مهاباد

هتل تارا مهاباد، هتلی چهار‌ستاره و مجلل با تعداد 54 اتاق، میزبان مسافران و مهمانان این شهر است. واحدهای اقامتی این هتل، گزینه‌های متنوعی از اتاق‌های یک‌تخته، دوتخته، سه‌تخته و 6 سوییت را در برمی‌گیرد. از مهم‌ترین امتیازات هتل تارا می‌توانیم نزدیکی به بازارچه نور، اتاق‌ها و سوییت‌های مجهز به آشپزخانه، چشم‌اندازی زیبا رو به کوه‌های مهاباد و دسترسی آسان به مکان‌های دیدنی مهاباد از‌جمله غار سهولان، تالاب کانی برازان و سد مهاباد را نام ببریم. این هتل برای سپری‌کردن اوقاتی خاطره‌انگیز و آرامش‌بخش، امکانات رفاهی متنوعی را در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهد.

برخی از امکانات هتل تارا مهاباد عبارت‌اند از:

  • پارکینگ سرپوشیده

  • اینترنت پرسرعت رایگان

  • منظره زیبای اتاق‌ها و محیطی آرام

  • سالن کنفرانس و همایش

  • کافی‌شاپ‌های لوکس

  • رستوران‌های سنتی با غذاهای اصیل کوردی و انواع غذاهای ایرانی و بین‌المللی

نرخ هتل تارای مهاباد نسبت به سایر هتل ‌های این شهر بیشتر است. با‌توجه‌به ارزان‌بودن قیمت بلیط قطار شما می‌توانید با خرید بلیط قطار، بودجه بیشتری را برای رزرو هتل و بازدید از مکان‌های دیدنی این شهر ذخیره کنید.

آدرس هتل تارا مهاباد: بلوار شورا، روبه‌روی مجتمع تجاری نور

هتل کویستان مهاباد؛ با بیش از 5 دهه سابقه

هتل کویستان یکی دیگر از گزینه‌های رزرو هتل مهاباد است و 37 باب واحد اقامتی شامل اتاق‌های دوتخته، سه‌تخته، چهارتخته دارد. این هتل دوستاره و قدیمی‌ترین هتل مهاباد، امکانات رفاهی خوبی از‌جمله پارکینگ رایگان، کافی‌شاپ، سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی در لابی، دستگاه واکس کفش، فتوکپی، فکس و صندوق امانات دارد. علاوه‌بر این‌ موارد، مواردی از قبیل باربری، بیدارباش، اینترنت رایگان، تلویزیون، پذیرش 24ساعته و پرسنل خوش‌برخورد و مجرب از دیگر خدمات و امتیازات این هتل دو‌ستاره در مهاباد هستند.

لازم به ذکر است که هتل کویستان مهاباد رستوران ندارد؛ البته کافی‌شاپ این هتل هر‌روزه از ساعت 8 صبح باز است و برای صرف صبحانه می‌توانید به آنجا بروید. از دیگر امتیازات هتل کویستان می‌توانیم دسترسی آسان به مکان‌های دیدنی مهاباد از‌جمله پارک ملت، حمام میرزا رسول، شهربازی عموپورنگ، پارک جنگلی آذربایجان و آرامگاه بداق سلطان را نام ببریم.

آدرس هتل کویستان مهاباد: خیابان شهریکندی

هتل چنار؛ ارزان‌ترین هتل مهاباد

هتل یک‌ستاره چنار، در سال 1402 راه‌اندازی شده است و جدیدترین هتل مهاباد محسوب می‌شود. این هتل، ساختمانی 4 طبقه با تعداد 20 اتاق مجهز و دل‌نشین است. دسترسی آسان به مکان‌های دیدنی مهاباد از‌جمله باغ مکاییل، دریاچه سد مهاباد، حوضخانه رستم‌بیگ و …، یکی از برجسته‌ترین امتیازات هتل چنار مهاباد به‌شمار می‌رود. این هتل همچنین اتاق‌های متنوع و مجهز یک‌تخته، دوتخته، سه‌تخته و سوییت چهارتخته و سه‌خوابه پنج‌تخته دارد.

آدرس هتل چنار مهاباد: خیابان طالقانی شرقی، کوچه حاجی احمد

سایر اقامتگاه‌های مهاباد

علاوه‌بر هتل و سوییت در مهاباد، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و ویلاهایی برای اقامت مسافران در نقاط مختلف این شهر وجود دارد.

اقامتگاه در روستای سهولان

افراد بسیاری برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری مهاباد به‌ویژه غار آبی و تاریخی سهولان به این شهر سفر می‌کنند. این غار در روستای سهولان واقع شده است و دریاچه‌ای با عمق 30 متر دارد. اقامتگاه بوم‌گردی سوما در این روستای تاریخی، یک خانه بومی 5‌اتاقه و گزینه مناسبی برای اقامت بازدیدکنندگان این روستا است. در این اقامتگاه، امکانات مناسبی از‌جمله وسایل گرمایشی و سرمایشی، آشپزخانه و امکان سفارش غذا وجود دارد.

علی یکبار؛ از دیگر اقامتگاه‌های بوم‌گردی مهاباد

علاوه‌بر اقامتگاه سوما، یک اقامتگاه کوچک دیگر به نام «علی یکبار» در روستای سهولان وجود دارد. اقامتگاه علی یکبار مهاباد، دو سوییت 70 و 20متری کف‌خواب است. در هر سوییت آشپزخانه با تمام تجهیزات و لوازم موردنیاز آشپزی وجود دارد. علاوه‌بر یخچال، اجاق‌گاز و ظروف، تلویزیون سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی نیز از دیگر امکانات اقامتگاه علی یکبار مهاباد هستند.

با اقامت در اقامتگاه بوم‌گردی علی یکبار، می‌توانید انواع غذاهای محلی کُردی همچون آب‌گوشت، آب‌گوشت کفته، آش محلی، کنگر سرخ‌کرده، حلوا و … را سفارش دهید. همچنین در نزدیکی این اقامتگاه، جاذبه‌هایی همچون باغ‌های سیب، آلبالو، بادام، گردو، زردآلو و گیلاس وجود دارد که تماشای آن‌ها در فصل‌های بهار و تابستان لذت سفرتان را دوچندان خواهد کرد.

فلای تودی؛ پایان جستجوهای شما برای رزرو هتل و خرید بلیط

از‌آنجایی‌که سالانه گردشگران متعددی از شهرهای مختلف ایران برای دیدن جاذبه‌های گردشگری مهاباد عازم این شهر دل‌نشین و زیبا می‌شوند، واحدهای اقامتی متنوعی در مهاباد راه‌اندازی شده است. هتل‌ های تارا، کویستان، افشار، چنار، اقامتگاه‌های سوما و علی یکبار، موارد مناسبی برای اقامت در مهاباد به‌شمار می‌روند. برای رزرو هتل مهاباد می‌توانید از‌طریق سایت فلای تودی اقدام کنید. فلای تودی، معتبرترین سایت رزرو هتل، خرید بلیط قطار، هواپیما و سایر اقدامات موردنیاز سفر است.