آنلاین مارکتینگ چیست و چه کاربردی دارد ؟

آنلاین مارکتینگ چیست و چه کاربردی دارد ؟

 بازاریابی اینترنتی (Online Marketing) که نام های دیگر آن بازاریابی الکترونیکی، بازاریابی در بستر وب یا بازاریابی آنلاین نیز می باشد، به فروش محصولات و ارائه خدمات در بستراینترنت و در نتیجه آن کسب در آمد،  گفته می شود. بازاریابی اینترنتی شامل شاخه های وسیعی است زیرا نه تنها مشمول بازاریابی از طریق اینترنت می باشد، بلکه تمام فعالیتها و بازاریابی ها توسط رسانه ها و ابزارات آنلاین مثل ایمیل و … را هم شامل می شود. مدیریت مشتریان و ارتباط الکترونیکی با آنها هم در شاخه بازاریابی اینترنتی جای گذاری می شود. بازاریابی اینترنتی، شامل ادغام ویژگیهای همچون طراحی، توسعه، تبلیغات و فروش می باشد.

 

ظهور اینترنت، این قابلیت را برای عموم افراد بوجود آورده که کالا، محصول یا خدمات به واسطه فشار چند کلیک از سوی مشتریان بفروش برسد. بازاریابی اینترنتی یا آنلاین مارکتینگ، دنباله ای از بازاریابی سنتی در دهه های گذشته می باشد. فروش در بستر اینترنت، می تواند برای تمامی کسب و کارهای کوچک و بزرگ سودمند باشد. اما نکات بسیار مهمی در رساندن هدف خود به سود دهی وجود دارد که عبارتند از بررسی بازار هدف، ابزارهای مورد نیاز مثل وب سایت کاربردی و شبکه های اجتماعی و آنالیز مخاطب که مجموع این اقدامات باعث فروش بهتر و سود دهی بالا می شود.

 

 

باید در نظر داشت باشید که بازاریابی اینترنتی شامل مجموعه کامل و هماهنگ فعالیتهای هدفمندی می باشد که در رابطه با معرفی و عرضه محصولات شما از طریق مستقیم (وب سایت شما) و غیر مستقیم (وب سایتهای معروف و پر بیننده، موتورهای جستجو و دایرکتوری های تخصصی) به بازار عمل می نماید.

 

برای ثبت آگهی اینترنتی در نیازگرد کافیست ثبت نام کنید !

 

مزایای و معایب بازاریابی آنلاین

بازاریابی آنلاین همان گونه که از نامش پیداست، به حاضر بودن در فضای اینترنت به صورت 24 ساعته گفته می شود که به شما این امکان را می دهد در هر ساعت از شبانه روز با مختبان و مشتریان خود در ارتباط باشید و به طرح پرسش و پاسخ بپردازید، به تنوع بالای کالاها دسترسی داشته باشید و قیمت آن ها را به راحتی استخراج و مقایسه کنید. مطالبی که در بالا بیان شد تنها بخش کوچکی از مزایای بازاریییابی آنلاین می باشد.

از معایب آن می شود به غیر قابل لمس بودن کالاهای موجود در این فضا ، متکی بودن به بستر اینترنت، محدودیت این فناوری در مناطق محروم و شدت فضای رقابتی مابین شرکت ها، برندهای بزرگ و کسب و کارها اشاره کرد.