توصیه‌هایی برای راه اندازی کترینگ

توصیه‌هایی برای راه اندازی کترینگ

در طول سال‌های گذشته حرفه کترینگ مورد توجه بسیاری واقع شده است. بسیاری حرفه کترینگ را بدون آگاهی و شناخت صحیح راه‌اندازی می کنند که عموما طی چند ماه نتیجه کار جز ورشکستگی نیست.

حرفه کترینگ فقط محدود به پخت و پز و سرویس‌دهی غذا نیست. البته که کیفیت و طعم غذا در شرایط رعایت بهداشت فردی و محیط بسیار مهم می باشد، اما برای موفقیت المان های دیگری هم وجود دارد.

در این مطلب به نکاتی اشاره خواهد شد که در موفقیت کسب و کار کترینگ بسیار اهمیت دارد.

 

استفاده از تجارب افراد موفق در این حرفه

قبل از شروع این حرفه از تجربیات افراد موفق بهره­مند شوید. باید در خصوص جزییات، ریسک‌ها، چالش‌ها و بایدها و نبایدهای این حرفه از افراد موفق در این کسب و کار سوال کنید.

این تجربه ها به شما برای تعیین اهداف درست کمک خواهند کرد و همچنین به شما ریزه کاری‌ها را نشان می‌دهند.

 

برای ثبت آگهی اینترنتی در نیازگرد کافیست ثبت نام کنید !

 

تخمین بودجه

شما در ابتدا می بایست، روش جذب مشتری، چگونگی تبلیغات، نحوه تهیه مواد اولیه، فضای آماده سازی و مکانی برای ذخیره سازی آن و تعداد کارمندان  مورد نیاز را در سنجیده و بودجه ی پیاده‌سازی آن را محاسبه نمایید.

 

برای کسب موفقیت در حرفه کترینگ شما حتی لازم است تجهیزات پخت و پز و همینطور حمل و نقل را نیز خریداری نمایید. اگر در ابتدای مسیر می باشید و بودجه شما برای خرید تجهیزات پخت و پز کافی نیست بهتر است آن‌ها را اجاره نمایید.

 

مکان تهیه غذا

بسته قوانین حاکم این امکان وجود دارد که جواز راه اندازی آشپزخانه خانگی برای شما صادر شود. در غیر این‌صورت شما باید یک آشپرخانه با کاربری تجاری اجاره نمایید.

 

قیمت غذا

مواد اولیه برای تهیه غذا به­صورت روزانه و هفتگی دارای نوسانات قیمتی است. پس بهتر این است تا هنگام تبلیغات، قیمت غذا نیز بسته به مواد اولیه دارای قیمت های متغییر باشد.

 

همکاری با تالارهای عروسی

در ابتدای کار یافتن تالار پذیرایی برای همکاری امری دشوار می باشد. با این حال برای آغاز به کار خود تلاش کنید تا با چند تالار پذیرایی همکاری نمایید. تالارهای پذیرایی عموما دارای لیستی از موسسات کترینگی می باشند، وجود شما در آن لیست خودیکی از عوامل موفقیت در حرفه کترینگ می باشد.

 

تبلیغات و توسعه راه های ارتباطی

برای افرادی که در ابتدای این مسیر هستند شبکه‌های اجتماعی جهت تبلیغات می تواند بسیار مثمر ثمر باشد. اما راه های دیگری هم برای کسترش کسب و کارتان وجود دارد؛ آن هم عضویت در انجمن‌های کترینگ است.

این امر می‌تواند سبب همکاری و توسعه کسب و کار شود. مشارکت در سمینارها و جلسات مرتبط با موضوعات کترینگی هم می تواند ایده‌ی بی نظیری برای توسعه همکاری و موفقیت در این ضمینه باشد.